Punktacja, czyli co i za ile

Wpis ten ma na celu przybliżenie mojego schematu wystawiania ocen.

 

Gry samodzielne:

Jakość komponentów: x/4
-W tym punkcie oceniam jakość kart, to z jakiego są zrobionego papieru, jakość planszy, jakość żetonów (a w szczególności symetria ich wydrukowania) oraz jakość innych akcesoriów

Figurki: x/4
-Oceniając figurki biorę pod uwagę materiał z jakiego są wykonane, ilość i jakość detali, ogólny pomysł na figurki oraz to jak radzą one sobie z nadlewkami

Pudełko i wypraska: x/2 
-Na ocenę końcową pudełka i wypraski wpływa jakość i wytrzymałość na uszkodzenia pudełka, oraz sposób zorganizowania miejsca w samym pudełku

Instrukcja: x/3
-Instrukcja musi być przede wszystkim napisana w języku przyjaznym użytkownikowi. Ponadto, na pozytywną ocenę wpływają również ilustracje, schematy oraz intuicyjność spisania zasad

Mechanika: x/5
-Mechanika gry to najważniejsza cecha utworu, oceniając ten element biorę pod uwagę intuicyjność mechanizmów, poziom skomplikowania zasad, rozwiązania niektórych problemów oraz nieszablonowość

Regrywalność: x/5
-W skrócie, czy gra lądując często na naszym stole będzie pozwalała cieszyć się rozgrywką i kiedy może nam się znudzić

Cena: x/5
-Stosunek ceny utworu do ilości komponentów

Dodatkowe: x/2
-Punkty dodatkowe mogą być przyznane za elementy, które pozytywnie mnie zaskoczyły

Lącznie: XX%
-Im więcej % tym lepiej. Na ogólną ocenę utworu wpływa wiele składowych wymienionych wyżej. Liczba procentowa to po prostu stosunek zdobytych punktów do maksymalnej liczby punktów

 

 

 

Dodatki (gry niesamodzielne):
-Niesamodzielne utwory nie dostają punktacji jak gry samodzielne. Zamiast tego mogą one dodać lub odjąć punkt w każdej z powyższych kategorii. Na ocenę końcową postawki+dodatku będzie składać się suma punktów podstawki po doliczeniu bonusów